ລັດຖະບານຊຸດໃໝ່! ຢືນຢັນຈະເຮັດໃຫ້ສະພາບການເງິນມີຄວາມຄ່ອງຕົວຂຶ້ນ
ແຕ່ນີ້ຮອດປີ 2020 ລັດຖະບານຊຸດໃໝ່ ໄດ້ຢືນຢັນທີ່ຈະສືບຕໍ່ແກ້ໄຂ ບາງບັນຫາຄົງຄ້າງໃນໄລຍະຜ່ານມາ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ສະພາບການເງິນມີຄວາມຄ່ອງຕົວຂຶ້ນ.
ທັງນີ້, ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ຂະແໜງການເງິນຂອງປະເທດ ມີການປ່ຽນແປງໃໝ່ຢ່າງຮອບດ້ານ ໂດຍສ້າງໃຫ້ມີຄວາມໂປ່ງໃສ, ແກ້ໄຂປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ໃນທຸກດ້ານ ແລະ ຫັນໄປສູ່ຄວາມທັນສະໄໝ ຄຽງຄູ່ກັບການຂະຫຍາຍຖານລາຍຮັບໃໝ່ ທີ່ຄວບຄູ່ການຂຸດຄົ້ນແຫຼ່ງລາຍຮັບທີ່ບົ່ມຊ້ອນໃຫ້ມີການເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ໝັ້ນຄົງ, ສາມາດຕອບສະໜອງຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ, ສ້າງເງື່ອນໄຂໃຫ້ແກ່ການນຳເອົາປະເທດຊາດຫຼຸດພົ້ນອອກຈາກສະຖານະພາບດ້ອຍພັດທະນາໃນປີ 2020 ໂດຍຕັ້ງເປົ້າຈະເກັບລາຍຮັບໃຫ້ໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຈາກ 5 ປີຜ່ານມາ ເຖິງ 50%.
ທ່ານ ສົມດີ ດວງດີ ຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນ ໄດ້ສະເໜີທິດທາງແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ 5 ປີຄັ້ງທີ VIII (2016-2020); ແຜນດັດແກ້ງົບປະມານແຫ່ງລັດ ສົກປີ 2015-2016 ແລະ ແຜນງົບປະມານ 3 ເດືອນໄລຍະຂ້າມຜ່ານ ຕໍ່ກອງປະຊຸມຄັ້ງປະຖົມມະລຶກຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VIII ວ່າ: ການຈັດຕັ້ງປະບັດງົບປະມານແຫ່ງລັດໃນໄລຍະ 5 ປີ ຜ່ານມາ ໄດ້ດຳເນີນໄປໃນເງື່ອນໄຂທີ່ສະພາບເສດຖະກິດຂອງໂລກ ແລະ ພາກພື້ນບໍ່ທັນຟື້ນໂຕ ແລະ ມີຫຼາຍດ້ານບໍ່ເອື້ອອຳນວຍ, ແຕ່ດ້ວຍການຊີ້ນຳ, ນຳພາຢ່າງໃກ້ຊິດຂອງກົມການເມືອງສູນກາງພັກ ແລະ ລັດຖະບານ ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດໄດ້ຮັບໝາກຜົນດີພໍສົມຄວນ, ສາມາດຂຸດຄົ້ນເກັບລາຍຮັບເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ຊຶ່ງສາມາດຕອບສະໜອງແຫຼ່ງທຶນຢ່າງພຽງພໍໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາ ໂດຍສະເພາະແມ່ນສາມາດແກ້ໄຂໄດ້ລາຍຈ່າຍ ທີ່ເປັນບູລິມະສິດຂອງລັດຖະບານ ເປັນຕົ້ນລາຍຈ່າຍເງິນເດືອນ, ເງິນອຸດໜູນ, ລາຍຈ່າຍຮັບໃຊ້ວຽກງານປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ, ລາຍຈ່າຍຊຳລະໜີ້ສິນຕ່າງປະເທດ, ໜີ້ສິນພາຍໃນ ແລະ ລາຍຈ່າຍອື່ນໆ.
ສຳລັບທິດທາງຂອງແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VIII ລາຍຮັບລວມແມ່ນຈະສູ້ຊົນສຸດຂີດໃຫ້ໄດ້ ທັງໝົດປະມານ 149,6 ພັນຕື້ກີບ ຢູ່ໃນລະຫວ່າງ 19-20% ຂອງລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນ ຫຼື GDP, ທຽບໃສ່ໃນ 5 ປີ ຜ່ານມາເພີ່ມຂຶ້ນ 50%; ລາຍຮັບພາຍໃນແມ່ນຈະສູ້ຊົນປະຕິບັດໃຫ້ໄດ້ປະມານ 131,8 ພັນຕື້ກີບ ເພີ່ມຂຶ້ນ 72% ແລະ ລາຍຈ່າຍສູ້ຊົນປະຕິບັດໃຫ້ໄດ້ປະມານ 176,4 ພັນຕື້ກີບ, ທຽບໃສ່ປະຕິບັດໃນ 5 ປີ ຜ່ານມາ ເພີ່ມຂຶ້ນ 48,7% ແລະ ໃນ 5 ປີຂ້າງໜ້າຈະຄຸ້ມຄອງບໍ່ໃຫ້ເກີນ 25% ຂອງ GDP. ສະເພາະລາຍຈ່າຍເງິນເດືອນຄາດຄະເນປະມານ 60 ພັນຕື້ກວ່າກີບ ກວມ 8% ຂອງ GDP, ທຽບໃສ່ 5 ປີຜ່ານມາ ເພີ່ມຂຶ້ນ 85% ໂດຍເລີ່ມແຕ່ສົກປີ 2017 ເປັນຕົ້ນໄປ ຈະປັບປຸງດັດເພີ່ມສະນີເງິນເດືອນໃຫ້ບໍ່ຫຼຸດອັດຕາການເຕີບໂຕຂອງເສດຖະກິດໃນແຕ່ລະປີ ຫຼື ເພີ່ມດັດສະນີເງິນເດືອນປີລະ 500 ກີບ ກວມເອົາໂດຍສະເລ່ຍ 44,3% ຫຼຸດລົງຈາກ 58% ຂອງລາຍຮັບພາຍໃນ ໃນສົກປີ 2012-2013 ແລະ ໃນໄລຍະ 5 ປີຂ້າງໜ້າຈະຄຸ້ມຄອງບໍ່ໃຫ້ເກີນ 45% ຂອງລາຍຮັບພາຍໃນ ທັງຮັບປະກັນການຂາດດູນບໍ່ໃຫ້ເກີນ 5% ຂອງ GDP ຫຼື ປະມານ 26,8 ພັນຕື້ກີບ, ລື່ນປະຕິບັດໃນ 5 ປີຜ່ານມາ 7,8 ພັນຕື້ກີບ ຫຼື ເທົ່າກັບ 41%.
ສ່ວນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງົບປະມານແຫ່ງລັດ 6 ເດືອນທ້າຍປີ 2015-2016 ໂດຍພື້ນຖານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຕົວເລກຄາດໝາຍສູ້ຊົນ ຈັດເກັບລາຍຮັບໝົດສົກປີ ແມ່ນຈະສາມາດຈັດເກັບລາຍຮັບທັງໝົດໄດ້ພຽງ 23.700 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 90,6% ຂອງແຜນການປີ. ດັ່ງນັ້ນ, ອີງຕາມມາດຕາ 46 ແລະ ມາດຕາ 54 ຂອງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍງົບປະມານແຫ່ງລັດ ສະບັບປີ 2006 ກໍລະນີຄາດຄະເນການປະຕິບັດລາຍຮັບບໍ່ສາມາດປະຕິບັດໄດ້ຕາມແຜນການ 5% ຂຶ້ນໄປ ກະຊວງການເງິນຕ້ອງສະເໜີຕໍ່ລັດຖະບານ ເພື່ອສະເໜີສະພາແຫ່ງຊາດພິຈາລະນາ ດັດແກ້ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ, ດ້ວຍເຫດນັ້ນ ຈຶ່ງສະເໜີສະພາແຫ່ງຊາດ ເພື່ອດັດແກ້ງົບປະມານແຫ່ງລັດ ສົກປີ 2015-2016 ຄື: ພິຈາລະນາດັດແກ້ຫຼຸດແຜນລາຍຮັບງົບປະມານພາຍໃນ ຈຳນວນ 2.459 ຕື້ກີບ ຫຼື ຫຼຸດຈາກ 26.159 ຕື້ກີບມາເປັນ 23.700 ຕື້ກີບ, ສ່ວນພາກລາຍຈ່າຍ: ສະເໜີສະພາແຫ່ງຊາດພິຈາລະນາດັດແກ້ຫຼຸດແຜນລາຍຈ່າຍງົບປະມານ ຈຳນວນ 1.100 ຕື້ກີບ, ໃນນັ້ນ ດັດແກ້ຫຼຸດແຜນງົບປະມານເດືອນ, ເງິນທີ່ຄາດຄະເນບໍ່ໄດ້ນຳໃຊ້ຈຳນວນ 400 ຕື້ກີບ, ຫຼຸດຄັງສະສົມລົງ 200 ຕື້ກີບ ແລະ ຫຼຸດລາຍຈ່າຍລົງທຶນ 500 ຕື້ກີບ ແລະ ດັດແກ້ລາຍຈ່າຍສຳລັບເງິນເກີນແຜນຂອງທ້ອງຖິ່ນ ສົກປີ 2014-2015 ຈໍານວນ 272 ຕື້ກີບ. ສັງລວມແລ້ວ ແມ່ນຫຼຸດລາຍຈ່າຍລົງຈຳນວນ 828 ຕື້ກີບ ຫຼື ຫຼຸດຈາກ 31.946 ມາເປັນ 31.118 ຕື້ກີບ.
ຕໍ່ກັບແຜນງົບປະມານ 3 ເດືອນໄລຍະຂ້າມຜ່ານ ຂອງທ້າຍປີ 2016 ປ່ຽນສົກງົບປະມານມາເປັນງົບປະມານຕາມປີປະຕິທິນ, ຄາດຄະເນລວມຍອດລາຍຮັບພາຍໃນຈະໄດ້ປະມານ 3.060 ຕື້ກີບ ສ່ວນດ້ານລາຍຈ່າຍໃນໄລຍະ 3 ເດືອນຂ້າມຜ່ານນີ້ມີຈໍານວນທັງໝົດ 3.560 ຕື້ກີບ, ໃນນີ້ ລາຍຈ່າຍບໍລິຫານປົກກະຕິ 2.750 ຕື້ກີບ ແລະ ລາຍຈ່າຍໜີ້ສິນພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ 810 ຕື້ກີບ.
ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VIII (2016-2020) ບັນລຸຜົນສຳເລັດຕາມຄາດໝາຍທີ່ວາງໄວ້, ທ່ານຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນ ໄດ້ກ່າວວ່າ: ພວກເຮົາຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດບັນດາມາດຕະການດ້ານການເງິນທີ່ສຳຄັນ ເປັນຕົ້ນແມ່ນປັບປຸງການສ້າງແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດຢ່າງມີວິທະຍາສາດ, ໂດຍເລີ່ມຈາກການຄົ້ນຄວ້າວິໄຈຂໍ້ມູນຢ່າງລະອຽດຖີ່ຖ້ວນ ແລະ ຊັດເຈນ ເພື່ອຄົ້ນຄວ້າວິໄຈແຫຼ່ງລາຍຮັບງົບປະມານໃຫ້ຖືກຕ້ອງ; ການສ້າງແຜນງົບປະມານຕ້ອງສອດຄ່ອງກັບແນວທາງຂອງພັກ, ນະໂຍບາຍຂອງລັດ, ຖືກຕ້ອງຕາມກົດໝາຍ, ສອດຄ່ອງກັບແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ, ທີ່ສຳຄັນຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງຄວາມສ່ຽງ ແລະ ການປ່ຽນແປງທີ່ອາດເກີດຂຶ້ນໃນອະນາຄົດ; ຍົກສູງຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງບັນດາຂະແໜງການ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນໃນການສ້າງ ແລະ ປະຕິບັດແຜນງົບປະມານບົນຫຼັກການລວມສູນງົບປະມານແຫ່ງລັດ. ປັບປຸງການຄຸ້ມຄອງຂະແໜງການເງິນສູ່ທັນສະໄໝ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນ, ໂດຍສືບຕໍ່ພັດທະນາໃຫ້ເປັນລະບົບຄົບຊຸດ ແລະ ລວມສູນ ດ້ວຍການລົງທຶນໃສ່ການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງ, ລະບົບໂປຼແກມ, ບຸກຄະລະກອນ ທັງປະລິມານ ແລະ ຄຸນນະພາບ ເຮັດໃຫ້ການປະຕິບັດລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍມີຄວາມໂປ່ງໃສ, ສະດວກວ່ອງໄວ, ສາມາດກວດກາໄດ້ ແລະ ຕ້ານປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ຕ່າງໆ; ປະຕິບັດວິໄນການເງິນຢ່າງຮັດກຸມເພື່ອຄຸ້ມຄອງລາຍຈ່າຍໃຫ້ເປັນໄປຕາມກອບແຜນການທີ່ສະພາແຫ່ງຊາດຮັບຮອງ, ຍົກສູງປະສິດທິພາບການລົງທຶນຂອງລັດ ດ້ວຍການສ້າງກົນໄກຕິດຕາມ, ຄຸ້ມຄອງການຈັດຊື້-ຈັດຈ້າງ, ການກໍ່ສ້າງ ແລະ ສ້ອມແປງດ້ວຍທຶນຂອງລັດ ແລະ ແກ້ໄຂໜີ້ສິນຄຸມເຄືອໃຫ້ຫຼຸດລົງເປັນບາດກ້າວ. ພັດທະນາວຽກງານຄຸ້ມຄອງລວມສູນງົບປະມານ, ພັດທະນາຂະແໜງການເງິນທ້ອງຖິ່ນຕາມສາຍຕັ້ງ ແລະ ທິດສາມສ້າງ ໂດຍສະເພາະແມ່ນ 3 ຂະແໜງການ (ພາສີ, ສ່ວຍສາອາກອນ ແລະ ຄັງເງິນແຫ່ງຊາດ) ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານຄົບຖ້ວນ, ມີປະສິດທິຜົນ, ການບໍລິຫານແຫຼ່ງເງິນຂອງລັດ ເຂົ້າລວມສູນຢູ່ຄັງເງິນແຫ່ງຊາດ; ປັບປຸງການແບ່ງຄວາມຮັບຜິດຊອບ ຄຸ້ມຄອງລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍ ລະຫວ່າງສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ລະອຽດຈະແຈ້ງ ແລະ ຖືກຕ້ອງຕາມທິດ 3 ສ້າງ; ປັບປຸງກົນໄກການພົວພັນການເງິນ-ງົບປະມານ ລະຫວ່າງສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ເຊື່ອມຈອດກັນ ເພື່ອອັດຊ່ອງວ່າງການຮົ່ວໄຫຼດ້ານລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍ. ພັດທະນາ ແລະ ປັບປຸງນິຕິກຳດ້ານການເງິນໃຫ້ເປັນລະບົບຄົບຊຸດ; ສ້າງການປະສານສົມທົບລະຫວ່າງຂະແໜງການເສດຖະກິດໃນລະດັບມະຫາພາກ; ປັບປຸງການຕິດຕາມກວດກາໃນການປະຕິບັດແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດຂອງບັນດາຫົວໜ່ວຍງົບປະມານທຸກຂັ້ນໃຫ້ເປັນປົກກະຕິ ແລະ ທົ່ວເຖິງ ເພື່ອຫັນການຄຸ້ມຄອງງົບປະມານເຂົ້າສູ່ລະບຽບການ, ປະຢັດ, ສະສົມທຶນຕິດພັນກັບຄຸ້ມຄອງລາຍຈ່າຍລົງທຶນກໍ່ສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງຢ່າງເຂັ້ມງວດ.
ທັງໝົດນັ້ນ, ແມ່ນທິດທາງແຜນການ, ຄາດໝາຍໃຫຍ່ສູ້ຊົນ ແລະ ມາດຕະການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດດ້ານການເງິນ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ວຽກງານການຄຸ້ມຄອງລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍ ງົບປະມານແຫ່ງລັດໄປສູ່ລະບົບທີ່ຄົບຊຸດ, ທັນສະໄໝ, ໂປ່ງໃສ, ເຂັ້ມງວດ, ສາມາດກວດສອບໄດ້, ຖືກຕ້ອງຕາມລະບຽບກົດໝາຍ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບສະພາບເງື່ອນໄຂຕົວຈິງ. ທັງນີ້, ກໍ່ເພື່ອແນໃສ່ຫຼຸດຜ່ອນຊ່ອງຫວ່າງ ໃນການສວຍໃຊ້, ຈຳກັດການຮົ່ວໄຫຼ, ສາມາດແກ້ໄຂໄດ້ປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ຕ່າງໆ ທີ່ສຳຄັນແມ່ນເຮັດໃຫ້ການປະຕິບັດແຜນລາຍຮັບບັນລຸຜົນສຳເລັດ, ສາມາດຕອບສະໜອງການປະຕິບັດແຜນລາຍຈ່າຍໄດ້ຢ່າງຂາດຕົວ ແລະ ກາຍເປັນເງື່ອນໄຂເອື້ອອຳນວຍໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາວຽກງານຮອບດ້ານຂອງປະເທດໃຫ້ມີຄວາມໜັກແໜ້ນ, ເຂັ້ມແຂງ ແລະ ກ້າວໄປສູ່ຄວາມຈະເລີນສີວິໄລຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ.
ທັງນີ້, ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ຂະແໜງການເງິນຂອງປະເທດ ມີການປ່ຽນແປງໃໝ່ຢ່າງຮອບດ້ານ ໂດຍສ້າງໃຫ້ມີຄວາມໂປ່ງໃສ, ແກ້ໄຂປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ໃນທຸກດ້ານ ແລະ ຫັນໄປສູ່ຄວາມທັນສະໄໝ ຄຽງຄູ່ກັບການຂະຫຍາຍຖານລາຍຮັບໃໝ່ ທີ່ຄວບຄູ່ການຂຸດຄົ້ນແຫຼ່ງລາຍຮັບທີ່ບົ່ມຊ້ອນໃຫ້ມີການເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ໝັ້ນຄົງ, ສາມາດຕອບສະໜອງຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ, ສ້າງເງື່ອນໄຂໃຫ້ແກ່ການນຳເອົາປະເທດຊາດຫຼຸດພົ້ນອອກຈາກສະຖານະພາບດ້ອຍພັດທະນາໃນປີ 2020 ໂດຍຕັ້ງເປົ້າຈະເກັບລາຍຮັບໃຫ້ໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຈາກ 5 ປີຜ່ານມາ ເຖິງ 50%.
ທ່ານ ສົມດີ ດວງດີ ຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນ ໄດ້ສະເໜີທິດທາງແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ 5 ປີຄັ້ງທີ VIII (2016-2020); ແຜນດັດແກ້ງົບປະມານແຫ່ງລັດ ສົກປີ 2015-2016 ແລະ ແຜນງົບປະມານ 3 ເດືອນໄລຍະຂ້າມຜ່ານ ຕໍ່ກອງປະຊຸມຄັ້ງປະຖົມມະລຶກຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VIII ວ່າ: ການຈັດຕັ້ງປະບັດງົບປະມານແຫ່ງລັດໃນໄລຍະ 5 ປີ ຜ່ານມາ ໄດ້ດຳເນີນໄປໃນເງື່ອນໄຂທີ່ສະພາບເສດຖະກິດຂອງໂລກ ແລະ ພາກພື້ນບໍ່ທັນຟື້ນໂຕ ແລະ ມີຫຼາຍດ້ານບໍ່ເອື້ອອຳນວຍ, ແຕ່ດ້ວຍການຊີ້ນຳ, ນຳພາຢ່າງໃກ້ຊິດຂອງກົມການເມືອງສູນກາງພັກ ແລະ ລັດຖະບານ ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດໄດ້ຮັບໝາກຜົນດີພໍສົມຄວນ, ສາມາດຂຸດຄົ້ນເກັບລາຍຮັບເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ຊຶ່ງສາມາດຕອບສະໜອງແຫຼ່ງທຶນຢ່າງພຽງພໍໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາ ໂດຍສະເພາະແມ່ນສາມາດແກ້ໄຂໄດ້ລາຍຈ່າຍ ທີ່ເປັນບູລິມະສິດຂອງລັດຖະບານ ເປັນຕົ້ນລາຍຈ່າຍເງິນເດືອນ, ເງິນອຸດໜູນ, ລາຍຈ່າຍຮັບໃຊ້ວຽກງານປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ, ລາຍຈ່າຍຊຳລະໜີ້ສິນຕ່າງປະເທດ, ໜີ້ສິນພາຍໃນ ແລະ ລາຍຈ່າຍອື່ນໆ.
ສຳລັບທິດທາງຂອງແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VIII ລາຍຮັບລວມແມ່ນຈະສູ້ຊົນສຸດຂີດໃຫ້ໄດ້ ທັງໝົດປະມານ 149,6 ພັນຕື້ກີບ ຢູ່ໃນລະຫວ່າງ 19-20% ຂອງລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນ ຫຼື GDP, ທຽບໃສ່ໃນ 5 ປີ ຜ່ານມາເພີ່ມຂຶ້ນ 50%; ລາຍຮັບພາຍໃນແມ່ນຈະສູ້ຊົນປະຕິບັດໃຫ້ໄດ້ປະມານ 131,8 ພັນຕື້ກີບ ເພີ່ມຂຶ້ນ 72% ແລະ ລາຍຈ່າຍສູ້ຊົນປະຕິບັດໃຫ້ໄດ້ປະມານ 176,4 ພັນຕື້ກີບ, ທຽບໃສ່ປະຕິບັດໃນ 5 ປີ ຜ່ານມາ ເພີ່ມຂຶ້ນ 48,7% ແລະ ໃນ 5 ປີຂ້າງໜ້າຈະຄຸ້ມຄອງບໍ່ໃຫ້ເກີນ 25% ຂອງ GDP. ສະເພາະລາຍຈ່າຍເງິນເດືອນຄາດຄະເນປະມານ 60 ພັນຕື້ກວ່າກີບ ກວມ 8% ຂອງ GDP, ທຽບໃສ່ 5 ປີຜ່ານມາ ເພີ່ມຂຶ້ນ 85% ໂດຍເລີ່ມແຕ່ສົກປີ 2017 ເປັນຕົ້ນໄປ ຈະປັບປຸງດັດເພີ່ມສະນີເງິນເດືອນໃຫ້ບໍ່ຫຼຸດອັດຕາການເຕີບໂຕຂອງເສດຖະກິດໃນແຕ່ລະປີ ຫຼື ເພີ່ມດັດສະນີເງິນເດືອນປີລະ 500 ກີບ ກວມເອົາໂດຍສະເລ່ຍ 44,3% ຫຼຸດລົງຈາກ 58% ຂອງລາຍຮັບພາຍໃນ ໃນສົກປີ 2012-2013 ແລະ ໃນໄລຍະ 5 ປີຂ້າງໜ້າຈະຄຸ້ມຄອງບໍ່ໃຫ້ເກີນ 45% ຂອງລາຍຮັບພາຍໃນ ທັງຮັບປະກັນການຂາດດູນບໍ່ໃຫ້ເກີນ 5% ຂອງ GDP ຫຼື ປະມານ 26,8 ພັນຕື້ກີບ, ລື່ນປະຕິບັດໃນ 5 ປີຜ່ານມາ 7,8 ພັນຕື້ກີບ ຫຼື ເທົ່າກັບ 41%.
ສ່ວນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງົບປະມານແຫ່ງລັດ 6 ເດືອນທ້າຍປີ 2015-2016 ໂດຍພື້ນຖານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຕົວເລກຄາດໝາຍສູ້ຊົນ ຈັດເກັບລາຍຮັບໝົດສົກປີ ແມ່ນຈະສາມາດຈັດເກັບລາຍຮັບທັງໝົດໄດ້ພຽງ 23.700 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 90,6% ຂອງແຜນການປີ. ດັ່ງນັ້ນ, ອີງຕາມມາດຕາ 46 ແລະ ມາດຕາ 54 ຂອງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍງົບປະມານແຫ່ງລັດ ສະບັບປີ 2006 ກໍລະນີຄາດຄະເນການປະຕິບັດລາຍຮັບບໍ່ສາມາດປະຕິບັດໄດ້ຕາມແຜນການ 5% ຂຶ້ນໄປ ກະຊວງການເງິນຕ້ອງສະເໜີຕໍ່ລັດຖະບານ ເພື່ອສະເໜີສະພາແຫ່ງຊາດພິຈາລະນາ ດັດແກ້ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ, ດ້ວຍເຫດນັ້ນ ຈຶ່ງສະເໜີສະພາແຫ່ງຊາດ ເພື່ອດັດແກ້ງົບປະມານແຫ່ງລັດ ສົກປີ 2015-2016 ຄື: ພິຈາລະນາດັດແກ້ຫຼຸດແຜນລາຍຮັບງົບປະມານພາຍໃນ ຈຳນວນ 2.459 ຕື້ກີບ ຫຼື ຫຼຸດຈາກ 26.159 ຕື້ກີບມາເປັນ 23.700 ຕື້ກີບ, ສ່ວນພາກລາຍຈ່າຍ: ສະເໜີສະພາແຫ່ງຊາດພິຈາລະນາດັດແກ້ຫຼຸດແຜນລາຍຈ່າຍງົບປະມານ ຈຳນວນ 1.100 ຕື້ກີບ, ໃນນັ້ນ ດັດແກ້ຫຼຸດແຜນງົບປະມານເດືອນ, ເງິນທີ່ຄາດຄະເນບໍ່ໄດ້ນຳໃຊ້ຈຳນວນ 400 ຕື້ກີບ, ຫຼຸດຄັງສະສົມລົງ 200 ຕື້ກີບ ແລະ ຫຼຸດລາຍຈ່າຍລົງທຶນ 500 ຕື້ກີບ ແລະ ດັດແກ້ລາຍຈ່າຍສຳລັບເງິນເກີນແຜນຂອງທ້ອງຖິ່ນ ສົກປີ 2014-2015 ຈໍານວນ 272 ຕື້ກີບ. ສັງລວມແລ້ວ ແມ່ນຫຼຸດລາຍຈ່າຍລົງຈຳນວນ 828 ຕື້ກີບ ຫຼື ຫຼຸດຈາກ 31.946 ມາເປັນ 31.118 ຕື້ກີບ.
ຕໍ່ກັບແຜນງົບປະມານ 3 ເດືອນໄລຍະຂ້າມຜ່ານ ຂອງທ້າຍປີ 2016 ປ່ຽນສົກງົບປະມານມາເປັນງົບປະມານຕາມປີປະຕິທິນ, ຄາດຄະເນລວມຍອດລາຍຮັບພາຍໃນຈະໄດ້ປະມານ 3.060 ຕື້ກີບ ສ່ວນດ້ານລາຍຈ່າຍໃນໄລຍະ 3 ເດືອນຂ້າມຜ່ານນີ້ມີຈໍານວນທັງໝົດ 3.560 ຕື້ກີບ, ໃນນີ້ ລາຍຈ່າຍບໍລິຫານປົກກະຕິ 2.750 ຕື້ກີບ ແລະ ລາຍຈ່າຍໜີ້ສິນພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ 810 ຕື້ກີບ.
ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VIII (2016-2020) ບັນລຸຜົນສຳເລັດຕາມຄາດໝາຍທີ່ວາງໄວ້, ທ່ານຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນ ໄດ້ກ່າວວ່າ: ພວກເຮົາຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດບັນດາມາດຕະການດ້ານການເງິນທີ່ສຳຄັນ ເປັນຕົ້ນແມ່ນປັບປຸງການສ້າງແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດຢ່າງມີວິທະຍາສາດ, ໂດຍເລີ່ມຈາກການຄົ້ນຄວ້າວິໄຈຂໍ້ມູນຢ່າງລະອຽດຖີ່ຖ້ວນ ແລະ ຊັດເຈນ ເພື່ອຄົ້ນຄວ້າວິໄຈແຫຼ່ງລາຍຮັບງົບປະມານໃຫ້ຖືກຕ້ອງ; ການສ້າງແຜນງົບປະມານຕ້ອງສອດຄ່ອງກັບແນວທາງຂອງພັກ, ນະໂຍບາຍຂອງລັດ, ຖືກຕ້ອງຕາມກົດໝາຍ, ສອດຄ່ອງກັບແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ, ທີ່ສຳຄັນຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງຄວາມສ່ຽງ ແລະ ການປ່ຽນແປງທີ່ອາດເກີດຂຶ້ນໃນອະນາຄົດ; ຍົກສູງຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງບັນດາຂະແໜງການ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນໃນການສ້າງ ແລະ ປະຕິບັດແຜນງົບປະມານບົນຫຼັກການລວມສູນງົບປະມານແຫ່ງລັດ. ປັບປຸງການຄຸ້ມຄອງຂະແໜງການເງິນສູ່ທັນສະໄໝ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນ, ໂດຍສືບຕໍ່ພັດທະນາໃຫ້ເປັນລະບົບຄົບຊຸດ ແລະ ລວມສູນ ດ້ວຍການລົງທຶນໃສ່ການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງ, ລະບົບໂປຼແກມ, ບຸກຄະລະກອນ ທັງປະລິມານ ແລະ ຄຸນນະພາບ ເຮັດໃຫ້ການປະຕິບັດລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍມີຄວາມໂປ່ງໃສ, ສະດວກວ່ອງໄວ, ສາມາດກວດກາໄດ້ ແລະ ຕ້ານປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ຕ່າງໆ; ປະຕິບັດວິໄນການເງິນຢ່າງຮັດກຸມເພື່ອຄຸ້ມຄອງລາຍຈ່າຍໃຫ້ເປັນໄປຕາມກອບແຜນການທີ່ສະພາແຫ່ງຊາດຮັບຮອງ, ຍົກສູງປະສິດທິພາບການລົງທຶນຂອງລັດ ດ້ວຍການສ້າງກົນໄກຕິດຕາມ, ຄຸ້ມຄອງການຈັດຊື້-ຈັດຈ້າງ, ການກໍ່ສ້າງ ແລະ ສ້ອມແປງດ້ວຍທຶນຂອງລັດ ແລະ ແກ້ໄຂໜີ້ສິນຄຸມເຄືອໃຫ້ຫຼຸດລົງເປັນບາດກ້າວ. ພັດທະນາວຽກງານຄຸ້ມຄອງລວມສູນງົບປະມານ, ພັດທະນາຂະແໜງການເງິນທ້ອງຖິ່ນຕາມສາຍຕັ້ງ ແລະ ທິດສາມສ້າງ ໂດຍສະເພາະແມ່ນ 3 ຂະແໜງການ (ພາສີ, ສ່ວຍສາອາກອນ ແລະ ຄັງເງິນແຫ່ງຊາດ) ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານຄົບຖ້ວນ, ມີປະສິດທິຜົນ, ການບໍລິຫານແຫຼ່ງເງິນຂອງລັດ ເຂົ້າລວມສູນຢູ່ຄັງເງິນແຫ່ງຊາດ; ປັບປຸງການແບ່ງຄວາມຮັບຜິດຊອບ ຄຸ້ມຄອງລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍ ລະຫວ່າງສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ລະອຽດຈະແຈ້ງ ແລະ ຖືກຕ້ອງຕາມທິດ 3 ສ້າງ; ປັບປຸງກົນໄກການພົວພັນການເງິນ-ງົບປະມານ ລະຫວ່າງສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ເຊື່ອມຈອດກັນ ເພື່ອອັດຊ່ອງວ່າງການຮົ່ວໄຫຼດ້ານລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍ. ພັດທະນາ ແລະ ປັບປຸງນິຕິກຳດ້ານການເງິນໃຫ້ເປັນລະບົບຄົບຊຸດ; ສ້າງການປະສານສົມທົບລະຫວ່າງຂະແໜງການເສດຖະກິດໃນລະດັບມະຫາພາກ; ປັບປຸງການຕິດຕາມກວດກາໃນການປະຕິບັດແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດຂອງບັນດາຫົວໜ່ວຍງົບປະມານທຸກຂັ້ນໃຫ້ເປັນປົກກະຕິ ແລະ ທົ່ວເຖິງ ເພື່ອຫັນການຄຸ້ມຄອງງົບປະມານເຂົ້າສູ່ລະບຽບການ, ປະຢັດ, ສະສົມທຶນຕິດພັນກັບຄຸ້ມຄອງລາຍຈ່າຍລົງທຶນກໍ່ສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງຢ່າງເຂັ້ມງວດ.
ທັງໝົດນັ້ນ, ແມ່ນທິດທາງແຜນການ, ຄາດໝາຍໃຫຍ່ສູ້ຊົນ ແລະ ມາດຕະການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດດ້ານການເງິນ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ວຽກງານການຄຸ້ມຄອງລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍ ງົບປະມານແຫ່ງລັດໄປສູ່ລະບົບທີ່ຄົບຊຸດ, ທັນສະໄໝ, ໂປ່ງໃສ, ເຂັ້ມງວດ, ສາມາດກວດສອບໄດ້, ຖືກຕ້ອງຕາມລະບຽບກົດໝາຍ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບສະພາບເງື່ອນໄຂຕົວຈິງ. ທັງນີ້, ກໍ່ເພື່ອແນໃສ່ຫຼຸດຜ່ອນຊ່ອງຫວ່າງ ໃນການສວຍໃຊ້, ຈຳກັດການຮົ່ວໄຫຼ, ສາມາດແກ້ໄຂໄດ້ປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ຕ່າງໆ ທີ່ສຳຄັນແມ່ນເຮັດໃຫ້ການປະຕິບັດແຜນລາຍຮັບບັນລຸຜົນສຳເລັດ, ສາມາດຕອບສະໜອງການປະຕິບັດແຜນລາຍຈ່າຍໄດ້ຢ່າງຂາດຕົວ ແລະ ກາຍເປັນເງື່ອນໄຂເອື້ອອຳນວຍໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາວຽກງານຮອບດ້ານຂອງປະເທດໃຫ້ມີຄວາມໜັກແໜ້ນ, ເຂັ້ມແຂງ ແລະ ກ້າວໄປສູ່ຄວາມຈະເລີນສີວິໄລຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ.
No comments